“Our lives are at stake!” تقرير تلوث المياه

Our lives are at stake!”

Deadly black tide of oil contamination”: protests erupt throughout South Sudan

By Francis Michael Gwang, We Are Witness

August 24, 2018

“Spills from the oil wells owned by Petronas are endangering the lives of more than 50,000 residents of Tarjas,” states Lam Tongar, the minister of information for Northern Liech state. Tarjas is an oil-producing region in the state, which is located in South Sudan.

This threat to their lives stems from the oil’s having made its way into the residents’ main sources of water. Petronas is owned by the Malaysian government, and is one of the three largest multinationals – along with China National Petroleum and India’s ONGC Videsh – forming part of the consortia pumping oil in South Sudan.

“Click here to download the full report in English”

تلوث المياه بمخلفات النفطية يهدد حياة السكان بالوحدة جنوب السودان

تقرير : فرانسيس مايكل قوانق

يعتبر تلوث مصادر مياه الشرب في مناطق إنتاج النفط بجمهورية جنوب السودان ، من أكبر مشاكل التي تواجة السكان المحليين ، الذين يسكنون بالقرب من المنشاءات النفطية في إقليم الوحدة وأعالى النيل ، حيث يعاني أكثر من 200 ألف شخص مشكلة الحصول على مياه شرب نقية نتيجة لتلوث المياه بالمُخلفات النفطية في جنوب السودان بمناطق الإنتاج.

وبرغم من شكاوى السكان المحليين وبعض من مسؤوليين الحكوميين ، ومطالبهم بإيجاد الحل لمشكلة تلوث البيئي في إقليم الوحدة المنتجة للنفط ، إلا أن الحكومة القومية وشركات النفط ، ظلت ساكنة دون تحرك ولم تتخذ خطوات للحد  من التلوث البيئي في المنطقة بحماية البيئة ومصادر المياه من التلوث.

Click here to download the report in Arabic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *